Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Malí hrdinové velkých témat v románech Johna Boyna - lekce pro 2. stupeň ZŠ
Nesvadbová, Jitka ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Práce se věnuje hlavním postavám v Boynových románech pro mládež, jejichž prostřednictvím lze otevřít důležitá témata a položit závažné otázky, které ovlivňují nejen mládež, ale i společnost. Práce se zabývá obsahy a interpretacemi těchto románů, v nichž nejsou opomenuty i ostatní roviny literárního díla. Podrobněji se práce zaměřuje na literární postavy a jejich charakteristiku, která zkoumá hlavní hrdiny. Autorka zjišťuje u vybraných románů didaktický potenciál, hlavní témata a jejich přínos pro mládež. Didaktická část obsahuje šest lekcí pro 2. stupeň ZŠ, které je možné různě alterovat. V lekcích byl aplikován výukový model E-U-R, tandemová výuka a různé metody RWCT vhodné k rozvíjení čtenářské gramotnosti. Jsou zde použity různé organizační formy výuky, ale i různé formy zápisu z četby. Lekce jsou pro práci stěžejní, jelikož na nich autorka této práce chce ukázat didaktický potenciál Boynových románů pro mládež, ve kterých mohou žáci nalézt velká témata. Pokud mají žáci možnost přijít na tato témata sami, literatura je vychovává, vede k hodnotám a může jim pomoci, pokud se nacházejí v podobné situaci. Především chlapci na druhém stupni se mohou, ale nemusí s hlavními chlapeckými hrdiny Boynových románů identifikovat. Práce dále zkoumá čtenářské návyky žáků na druhém stupni, co žáci preferují v...
Antická mytologie v trilogii Proroctví od Josephine Angelini
Roudná, Karolína ; Kepartová, Jana (vedoucí práce) ; Zdichynec, Jan (oponent)
Bakalářská práce nesoucí název téma Antická mytologie v trilogii Proroctví od Josephine Angelini se zaměřuje na analýzu "young adult" a mytologických prvků v trilogii obsažených. V knižní sérii je očividná inspirace antickou mytologií, jedná se de facto o vyobrazení trójské války v kontextu 21. století, která se opět odehrává v rámci reinkarnace mýtických hrdinů. V bakalářské práci ovšem nechybí ani kapitola týkající se mýtů obecně. Hlavní cíl této bakalářské práce je postihnout veškeré podobnosti, odlišnosti a převzaté prvky z mytologické předlohy čili z pramenů. Současně s cílem práce je zde snaha apelovat na důležitost doplnění slovníčků v knihách s mytologickou tematikou. Vychází se z poznatku, že neznalý čtenář mytologie může být poněkud zmaten, vzhledem ke zapracování mýtů do vlastního příběhu s odlišnou dějovou linií. Je tedy kladen důraz na zachycení všech těchto odlišností. I z těchto důvodů je práce doplněna o literárně-vědný kontext, vysvětlení klíčových termínů, zpracování analýzy vypravěče, kompozice, časoprostoru etc. Bakalářská práce dále obsahuje kapitoly zaměřené na čtenářský ohlas na sérii Proroctví z českého i zahraničního prostředí spolu s přepisy rozhovorů s knižními influencery. Analýza byla provedena na základě již zmiňované série Josephine Angelini, která byla komparována s...
Vybraná tvorba Davida Laňky ve volnočasové výchově ke čtenářství
SRPOVÁ, Marcela
Cílem bakalářské práce je představení vybrané tvorby autora Davida Laňky, která může být využita k volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje životopis a díla Davida Laňky. Podrobně je popsána tvorba pro dětské čtenáře. Dále jsou uvedeny vybrané metody práce s textem, vývojová skupina a literární ocenění autora. Praktická část je zaměřena na ověření a reflexi metodických a pracovních listů pro děti mladšího školního věku ve školní družině
Vybraná tvorba Petra Stančíka ve volnočasové výchově ke čtenářství
BAXOVÁ, Zuzana
Cílem bakalářské práce je představení vybrané tvorby Petra Stančíka a její využití ve volnočasové výchově. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je představen životopis autora, jeho dílo, literární žánr, ocenění a zvolené metody pro práci s textem. Praktická část se zabývá vytvořením pracovních listů na motivy knih Petra Stančíka, jejich ověření ve volnočasovém čtenářském kroužku a zhodnocení celého projektu.
Témata přátelství a samoty ve vybraných literárních dílech pro děti a mládež a jejich uplatnění ve volnočasové výchově ke čtenářství
SYROVÁTKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se věnuje tématu přátelství a samoty ve vybraných literárních dílech pro děti a mládež a jejich uplatnění ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část analyzuje literaturu pro děti a mládež (charakteristika, rysy, funkce a členění), definice přátelství a samoty. Následuje rozbor čtyř literárních děl a jejich možné uplatnění ve volnočasové výchově ke čtenářství. Praktická část obsahuje sadu pracovních listů z vybraného díla, s jejich následným ověřením v praxi včetně reflexe.
Vybraná biblioterapeutická díla pro děti a mládež ve volnočasové výchově ke čtenářství
JÍŠOVÁ, Ilona
Cílem bakalářské práce je představení vybraných literárních děl pro děti a mládež, která mohou být využita k biblioterapeutickým účelům ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část definuje biblioterapii, její historii, formy, dílčí metody a příbuzné expresivní terapie. Dále jsou uvedeny vybrané postupy a metody využívané v biblioterapii, přehled a základní představení literárních děl, která tvoří podklad k vypracování metodických a pracovních listů v praktické části. Praktická část je zaměřena na ověření a reflexi metodických a pracovních listů pro děti mladšího školního věku ve školní družině.
Dílna pedagoga volného času: Téma války v literatuře pro děti a mládež
PROCHÁZKA, Aleš
Diplomová práce se věnuje tématu války v literatuře pro děti a mládež a jeho využitím v pedagogice volného času. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část analyzuje válku v širších souvislostech (charakteristika, války 20. století, válečná literatura), výběr ze současné válečné literatury pro děti a mládež, vhodné výukové metody pro práci s literárním textem a vývojová specifika dětí školního věku. Praktická část obsahuje soubor metodických listů z vybraných děl, s jejich následným ověřením v praxi včetně reflexe.
Komiks a jeho využití v literární výchově ve volném čase
BREICHA, Emanuel
Diplomová práce se věnuje tématu komiks a jeho využití v literární výchově ve volném čase mládeže. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část představuje různé pohledy autorů na téma komiks, mapuje jeho specifika i historii. Dále předkládá výsledky výzkumů českého čtenářství a zařazení komiksu do jejich souvislostí včetně představení několika konkrétních komiksových děl. Praktickou část tvoří projekt volnočasového literárního klubu. V rámci projektu klubu jsou představeny a v praxi ověřeny metody práce s komiksem za účelem rozvoje čtenářství ve volném čase.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.